fbpx

Pacjenci z Instagrama a rzeczywistość

Autor Magdalena Błaszczak
pacjenci-z-instagrama

Wyidealizowany świat, piękne twarze,  perfekcyjne ciała – takie zdjęcia, a nawet filmy, widzimy na Instagramie. Takich nierealnych rezultatów oczekują też coraz częściej pacjenci. Instagram nakręca rynek chirurgii plastycznej i medycyny estetycznej.

Zagrożenia związane z filtrami instagramowymi

Poprawianie urody powoduje, że szczególnie młode osoby zaczynają często czuć się gorzej, zaczynają odczuwać, że są nie tak perfekcyjne, jak inni użytkownicy Instagrama i że ich ciało wymaga poprawy.  W związku z tym często zaczynają chorować na zaburzenia odżywiania, zespół depresyjny czy inne choroby psychiczne. Część tych osób zaczyna korzystać z zabiegów medycyny estetycznej bądź chirurgii plastycznej, aby poprawić mankamenty urody. Nie ma się co oszukiwać – wyidealizowany świat nakręca rynek chirurgii plastycznej i medycyny estetycznej. Przeróbki zdjęć widzimy wszędzie i niestety rzadko mamy tego świadomość  – są one obecne zarówno na kontach osób niepublicznych jak i na publicznych profilach osób bardzo znanych. To wszystko powoduje, że zdjęcie nieprzerobione jest już czymś niestandardowym.

POLECANE ARTYKUŁY

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Polityka prywatności Akceptuję Polityka Prywatności

Polityka Prywatności
Serwis internetowy www.estetyczny-portal.pl przeznaczony jest dla profesjonalistów, osób posiadających wykształcenie w zakresie medycyny estetycznej oraz dla przedsiębiorców zainteresowanych produktami medycyny estetycznej w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Przechodząc do serwisu www.estetyczny-portal.pl oświadczam, że Jestem świadoma/świadomy, że treści na stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów, oraz jestem osobą posiadającą wykształcenie w dziedzinie medycyny estetycznej tj.: lekarzem, pielęgniarką, położną, kosmetologiem, farmaceutą, felczerem, ratownikiem medycznym, lub jestem przedsiębiorcą zainteresowanym medycyną estetyczną w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.