fbpx

Kiedy warto wprowadzić do oferty dwa warianty tego samego zabiegu?

Autor Magdalena Błaszczak
ceny-uslug-kosmetycznych-inflacja

Wysoka inflacja, zmiany w podatkach i wiele innych czynników sprawiają, że właściciele gabinetów z branży beauty stają przed koniecznością podniesienia cen usług. Jak to zrobić, by nie stracić klientów? Jedną ze sprawdzonych metod jest wprowadzenie dwóch wariantów tej samej usługi – droższej i tańszej. Na czym polega ta strategia, wyjaśnia dr Mateusz Tomaszewski, księgowy, doradca biznesowy.

dr-Mateusz-Tomaszewski

dr Mateusz Tomaszewski

księgowy, doradca biznesowy i pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu

Wprowadzanie nowych cen usług

Jedną ze sprawdzonych metod stosowanych w procesie podnoszenia cen, szczególnie w odniesieniu do stałych klientów, jest stworzenie tańszej i droższej wersji danej usługi. Klient wówczas sam podejmuje decyzję, czy wybierze coś „lepszego”, czy pozostanie przy dotychczasowej usłudze. Z czasem można wycofywać tańszą wersję z cennika. Nie można jednak zapomnieć o poinformowaniu klienta, że robimy to wyłącznie dlatego, że go doceniamy. Trzeba też dodać, że takie rozwiązanie zarezerwowane jest wyłącznie dla niego i tylko na jakiś czas. Tak potraktowany klient rzadziej będzie skłony odejść do konkurencji.

Tworzenie oferty za pomocą języka korzyści

Przy podwyżkach i tworzeniu nowej oferty nie należy prezentować ceny jako kwoty oderwanej od całości. Ludzie słabo szacują wartość usługi, jeśli nie mają jej do czego porównać. Oczywistym pytaniem, które pojawia się w głowie klienta, jest: „Czy zabieg w nowej cenie jest drogi?”. I jeżeli zaproponujemy cenę, której nie będzie umiał do czegokolwiek porównać, odpowie sobie: „Tak, jest drogi”.  Żeby to zrozumieć lepiej, warto przeanalizować taki oto przykład:

  • Załóżmy, że odmładzający zabieg na twarz kosztuje 900 zł. Na pierwszy rzut oka cena wydaje się klientowi wysoka, ale… (w tym miejscu zaczyna się tworzenie oferty za pomocą języka korzyści) jeśli uświadomimy mu, że w cenę wliczona jest bezpłatna korekta efektów po okresie 14 dni, darmowa maseczka po zabiegu oraz drobny upominek od salonu, to cenę będzie postrzegał zupełnie inaczej.
  • Klient musi wiedzieć, że płacąc tę kwotę, zaoszczędzi na ewentualnej korekcie. Nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów, nawet jeśli zaistnieje konieczność dołożenia preparatu.
  • Dodajmy, że efekt zabiegu utrzymuje się przez około trzy miesiące, zatem jego miesięczny koszt wynosi „zaledwie” 300 zł. Ta kwota wygląda już znacznie lepiej, jest łatwiejsza do zaakceptowania.
  • Warto dodatkowo uświadomić klientowi, że jego wydatki związane z zakupem odmładzających kremów to koszt około 200–300 zł miesięcznie, a efekty nie zawsze przecież są zadowalające. Do tego trzeba doliczyć wydatki na mocno tuszujące i kryjące kosmetyki do malowania. To także składowa kosztów, jakie klient ponosi, by uzyskać efekty, które osiągnie „szybciej i taniej” dzięki naszej usłudze.

Umiejętne zestawienie ceny zabiegu z innymi

Kluczowe okazuje się również zaprezentowanie usługi z dobrej perspektywy – jeśli swoje zabiegi zestawimy z innymi, drogimi terapiami, to ich cena wyda się bardziej przystępna. W sytuacji, gdy słyszymy, że „zabieg jest drogi”, dobrą praktyką jest umiejętne porównanie go do innych usług, z których klient korzysta regularnie. Można na przykład zestawić zabieg korekty kształtu ust z manicurem hybrydowym. Piękne paznokcie cieszą oko, ale efekty utrzymują się relatywnie krótko, wymagają regularnych wizyt, a w skali roku kosztują klienta przynajmniej 1500 zł, czyli dużo więcej niż zabieg o wartości 900 zł, który mu oferujemy. Tak zaprezentowana usługa okazuje się więc wcale nie tak droga, jak klientowi się wydawało na początku.

Niniejszy przekaz ma charakter niepromocyjny, nie zawiera elementów wartościujących, wykraczających poza obiektywną informację i ma wyłącznie na celu podniesienie świadomości społecznej i poczucia odpowiedzialności na temat zabiegów medycyny estetycznej.

POLECANE ARTYKUŁY

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Polityka prywatności Akceptuję Polityka Prywatności

Polityka Prywatności
Serwis internetowy www.estetyczny-portal.pl przeznaczony jest dla profesjonalistów, osób posiadających wykształcenie w zakresie medycyny estetycznej oraz dla przedsiębiorców zainteresowanych produktami medycyny estetycznej w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Przechodząc do serwisu www.estetyczny-portal.pl oświadczam, że Jestem świadoma/świadomy, że treści na stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów, oraz jestem osobą posiadającą wykształcenie w dziedzinie medycyny estetycznej tj.: lekarzem, pielęgniarką, położną, kosmetologiem, farmaceutą, felczerem, ratownikiem medycznym, lub jestem przedsiębiorcą zainteresowanym medycyną estetyczną w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.