fbpx

Jakie strategie marketingowe sprawdzą się w klinikach latem?

Autor Magdalena Błaszczak
strategie-marketingowe

Sezonowe kampanie marketingowe to skuteczny sposób nawiązywania kontaktu z klientami – przyciągania zarówno nowych osób, jak i przypomnienie o sobie tym pacjentom, którzy wcześniej odwiedzili dany gabinet. Jakimi zasadami się kierować, planując letnie kampanie marketingowe, by były skuteczne, przedstawiła na łamach „Aesthetic Journal” Julia Kendrick, konsultantka PR. Warto skorzystać z doświadczeń brytyjskiej ekspertki.

Stali i okazjonalni klienci

Pacjenci regularnie korzystający z usług gabinetów medycyny estetycznej i kosmetologicznych zwykle przywiązują się do jednego miejsca i jednego specjalisty, któremu już wcześniej zaufali. Jeśli są zadowoleni z zabiegów, nie chcą po raz kolejny podejmować wysiłku poszukiwań lekarza lub kosmetologa, który spełni ich oczekiwania. W strategiach marketingowych wobec tych klientów trzeba zrobić maksymalnie dużo, by ich zachęcić do ponownej wizyty. Jest jednak wiele takich osób, które wybierając klinikę, kierują się impulsem albo poleceniem usłyszanym lub przeczytanym w mediach społecznościowych. Ta druga grupa daje duże pole do popisu wszystkim akcjom marketingowym i właśnie wśród takich osób można szukać nowych klientów.

Dlaczego warto inwestować w kampanie sezonowe

Chociaż dla wielu lekarzy i osób prowadzących gabinety kosmetologiczne zastanawianie się nad strategiami marketingowymi bywa trudnym zadaniem, ekspertka Aesthetics Journal zapewnia, że zaniedbanie tej dziedziny może pozbawić klinikę wielu zysków: „Nie możesz pozwolić sobie na pozostawanie w tyle w wysiłkach marketingowych, promocyjnych i pozycjonowaniu. Musisz się  angażować przez cały rok, a zwłaszcza latem. Klienci gabinetów medycyny estetycznej są coraz bardziej świadomi i wymagający, więc mogą łatwo zostać zwabieni do konkurencji, jeśli nie będą regularnie dostawać informacji o dopasowanych do ich potrzeb promocjach i akcjach specjalnych z twojej firmy” – mówi Kendrick i dodaje: „Co więcej, musisz działać równolegle w wielu kanałach, takich jak witryna internetowa, newslettery, media społecznościowe i tradycyjne”.

Lato sprzyja wydatkom

Konsultantka PR Julia Kendrick przekonuje również, że istnieje wiele czynników wpływających na nawyki zakupowe klientów. Są pewne pory roku, w czasie których ludzie bywają bardziej otwarci i zainteresowani zakupem produktów i usług z branży beauty, a lato jest jednym z nich. Potwierdzeniem tej prawidłowości mogą być raporty branży finansowej, z których wynika, że w cieplejszych miesiącach następuje ogólny wzrost wydatków konsumenckich.

Strategia marketingowa dostosowywana sezonowo

Rady ekspertki, które warto zastosować, tworząc akcję marketingową na lato:

  • Konsumenci są bardziej skłonni, aby umówić się na wizytę, jeśli twoja aktualna oferta usług jest zgodna z ich potrzebami i zabiegami, o których właśnie myślą lub je planują, postaraj się je przewidywać, analizując na bieżąco spływające zapytania swoich klientów.
  • Zastosuj podstawową technikę marketingową znaną jako „następna najlepsza oferta” (NBO, Next Best Offer). Do jej stworzenia wykorzystuje się dane o kliencie (dane demograficzne, wcześniejsze zakupy, lokalizacja), które pozwalają firmom tworzyć mocno spersonalizowane oferty, skierowane do konsumentów we właściwym momencie, we właściwej cenie i we właściwym kanale komunikacji.
  • Bardzo ważne jest tworzenie wysokiej jakości, angażujących treści – to kluczowy czynnik przyczyniający się do sukcesu każdej strategii marketingowej. Zastanów się, jak te treści powinny wyglądać i czym się różnić w najważniejszych  kanałach: na witrynie internetowej, w mediach społecznościowych, na blogu i w newsletterze.
  • Szczegółowe zaplanowanie treści daje szanse, że będziesz w stanie delegować dalszą pracę w ramach swojego zespołu lub zlecić ją osobie z zewnątrz i jednocześnie osiągnąć zamierzony efekt.

Konieczna jest długofalowa strategia

Ekspertka „Aesthetics Journal” przestrzega, że wszelkie działania marketingowe podejmowane jednorazowo lub krótkoterminowo, bez przemyślanej kontynuacji, nigdy nie przyniosą naprawdę pożądanych rezultatów biznesowych: – „PR i marketing działają najlepiej wtedy, gdy wiele działań jest realizowanych zgodnie z szerszą strategią i celami biznesowymi” – przekonuje Kendrick.

Niniejszy przekaz ma charakter niepromocyjny, nie zawiera elementów wartościujących, wykraczających poza obiektywną informację i ma wyłącznie na celu podniesienie świadomości społecznej i poczucia odpowiedzialności na temat zabiegów medycyny estetycznej.

POLECANE ARTYKUŁY

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Polityka prywatności Akceptuję Polityka Prywatności

Polityka Prywatności
Serwis internetowy www.estetyczny-portal.pl przeznaczony jest dla profesjonalistów, osób posiadających wykształcenie w zakresie medycyny estetycznej oraz dla przedsiębiorców zainteresowanych produktami medycyny estetycznej w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Przechodząc do serwisu www.estetyczny-portal.pl oświadczam, że Jestem świadoma/świadomy, że treści na stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów, oraz jestem osobą posiadającą wykształcenie w dziedzinie medycyny estetycznej tj.: lekarzem, pielęgniarką, położną, kosmetologiem, farmaceutą, felczerem, ratownikiem medycznym, lub jestem przedsiębiorcą zainteresowanym medycyną estetyczną w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.