Zapachy marketingowe pomogą stworzyć w gabinetach odpowiednią atmosferę. Klienci zdecydowanie chętniej przebywają w miejscach, w których przyjemnie pachnie i znacznie częściej takie miejsca polecają innym niż te, w których zapachu nie ma. Jakość obsługi klienta jest również oceniana wyżej. To tylko niektóre zalety aromamarketingu.
Marcin Kasprzak
Ekspert w dziedzinie aromamarketingu. Założyciel ScentCare Polska. Od 18 lat doradza firmom polskim i zagranicznym, pomaga wykreować wizerunek zapachowy
Jak aromamarketing wpływa na postrzeganie wnętrza kliniki?
Zapachem można sprawić, że pomieszczenia będą się wydawały większe lub mniejsze, bardziej przytulne, można je ocieplić lub ochłodzić. Przykłady? Oto one:
- Zapach melona z ogórkiem czy mięta spowodują poczucie chłodu we wnętrzu salonu.
- Z kolei akordy dymne, palonego drewna ocieplą pomieszczenie,
- Natomiast zapachy drzewne z nutą kadzidłową spotęgują wrażenie luksusu. Razem z odpowiednią kolorystyką czy oświetleniem będą w stanie przyciemnić lub rozjaśnić pomieszczenie.
- Pomieszczenia, które pachną, są oceniane przez klientów jako bardziej higieniczne.
Wykorzystanie zapachu nie jest tylko ozdobnikiem przestrzeni, ale także narzędziem sprzedażowym oraz elementem budującym doświadczenia klienta. Dlatego aromamarketing warto wpleść w swoją strategię marketingową – wtedy gdy jest ona rozbudowana, ale również wtedy, gdy jest bardzo prosta.
Jakie elementy zapachowe sprawdzają się w branży beauty
Świece zapachowe są miłe, bo lubimy ogień, jednak jest to bardzo droga i niezdrowa forma aromatyzowania przestrzeni. Lepszym rozwiązaniem są reed diffusery. Warto również rozważyć zastosowanie profesjonalnie dobranych zapachów i programowalnego dyfuzora zapachowego, który generuje mikromgiełkę w sposób dyskretny, znacznie lepiej wypełnia aromatem pomieszczenie, jest też bardziej ekonomiczny. Kolejny plus? Często małe gabinety kosmetyczne wprowadzają produkty zapachowe do odsprzedaży, ponieważ klientki chcą mieć ten zapach u siebie w domu. W ten sposób aromamarketing może na siebie zarabiać.
Strategie aromamarketingowe w dużych klinikach
W dużych klinikach medycyny estetycznej można wykorzystać siłę zapachów w szerszym zakresie:
- wysyłanie pachnących materiałów informacyjnych,
- reklama na przystankach czy w galerii handlowej – plakat może pachnieć i zwracać uwagę,
- gifty dla klientów w podziękowaniu za wizytę – może to być mała świeca zapachowa, reed diffuser, spray zapachowy, pachnące breloki do kluczy lub zapach samochodowy. Będą przypominać klientom, gdzie doświadczyli czegoś miłego i pozytywnego.
Aromamarketing w pigułce
Aby odpowiednio dobrać zapach, konieczna jest wiedza z zakresu marketingu, brandingu, psychologii kolorów i wiedza na temat zachowania klientów. Zawsze też należy mieć na uwadze, że jakość kompozycji zapachowej może być różna, a od tego zależy, jak będzie odbierana przez klientów.
Jak skutecznie zabezpieczyć klinikę przed atakiem hakerów?
Na całym świecie cyberprzestępczość jest jednym z największych zagrożeń, z jakimi muszą się mierzyć firmy – zarówno te mniejsze, jak i wielkie korporacje. Niestety światowe dane pokazują, że firmy z branży medycznej i estetycznej są na ten problem narażone wyjątkowo mocno. Jak się ochronić przed cyberatakami i nie dopuścić do wycieku danych pacjentów?
Gęste, szerokie brwi to niezmieniający się od kilku sezonów trend. Ale co zrobić, gdy zamiast krzaczastych łuków mamy cienkie, przerzedzone kreski? Rozwiązaniem jest przeszczep brwi. …
Hydroksyapatyt wapnia to powszechnie wykorzystywany w wielu dziedzinach medycyny minerał, naturalnie stanowiący element budulcowy kości i zębów. Jest jednym z najlepiej przebadanych naukowo wypełniaczy na …