Jak wiele osób korzysta z rekomendacji zamieszczanych przez użytkowników Tiktoka? Czy na wybory konsumenckie w branży beauty ma wpływ właśnie ten serwis? Odpowiedzi na te pytania znalazły się w badaniach zamieszczonych w brytyjskiej prasie branżowej. Warto z nich wyciągnąć wnioski, bo polski rynek medycyny estetycznej i kosmetologii w tym względzie prawie się nie różni od innych krajów europejskich.
Reklama w mediach społecznościowych
Wielu lekarzy i kosmetologów inwestuje w promocję swojego gabinetu w mediach społecznościowych, a ich najczęstszym wyborem jest Instagram. Kliniki i specjaliści aktywnie prowadzą także swoje konta na serwisach społecznościowych, by systematycznie zwiększać zasięgi w tym medium. To słuszna strategia, bo rozgłos uzyskany dzięki SM jest nie do przecenienia. Czy warto reklamować swój gabinet również na Tiktoku? Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna: tak. A dowodem potwierdzającym to założenie mogą być wyniki badań opublikowane w „Aesthetics Journal”.
Popularność zabiegów medycyny estetycznej rośnie
Jak podaje brytyjski magazyn dla lekarzy medycyny estetycznej, globalny rynek zabiegów modelowania sylwetki w 2021 roku osiągnął wartość 7,3 miliarda dolarów. Choć kwota wydaje się ogromna, specjaliści oczekują, że do 2027 r. rynek ten osiągnie wartość 11,1 mld dolarów, jeśli roczna stopa wzrostu w latach 2022-2027 będzie się utrzymywała na poziomie 6,9%.
Badania dotyczące wizerunku ciała
Zdaniem ekspertki „Aesthetics Journal” Jonquille Chantrey taki wzrost wartości rynku zabiegów modelujących ciało nie jest zaskakujący, jeśli weźmie się pod uwagę badanie „YouGov” z 2021 r. dotyczące wizerunku ciała. Wynika z niego, że dla przytłaczającej większości Brytyjczyków (89%) wygląd fizyczny ma znaczenie, a 51% osób z czuje presję posiadania określonego kształtu sylwetki, przy czym kobiety w wieku 20 i 30 lat odczuwają tę presję najmocniej.
Zmiana podejścia do zabiegów modelowania sylwetki
Kilkanaście lat temu modelowanie sylwetki było możliwe tylko za pomocą ćwiczeń lub inwazyjnych zabiegów chirurgicznych. W ostatnich latach jednak, głównie dzięki zaawansowanym technologiom, uzyskanie smuklejszej sylwetki o wymarzonym kształcie stało się możliwe w mniej inwazyjny sposób. Dlatego zabiegi modelujące ciało co roku zyskują coraz większą popularność, a tylko w 2019 r. ten wzrost wyniósł 50%. Jak przekonuje ekspertka „Aesthetics Journal”: „Kluczowym czynnikiem, który się przyczynia do wzrostu popularności nieinwazyjnych zabiegów, jest trend konsumencki dotyczący natychmiastowej gratyfikacji. Pacjenci chcą procedur, które są szybkie, oferują znacznie krótszą rekonwalescencję, dają niemal natychmiastowe rezultaty i są mniej bolesne. Popularność tej kategorii jest w znacznym stopniu napędzana przez milenialsów ukształtowanych przez media społecznościowe. To ich zasługa, że hasła „rzeźbienie ciała” i „kształt ciała” mają łącznie ponad 700 milionów wyświetleń na samym TikToku” – wyjaśnia Jonquille Chantrey.
Pacjenci z Tiktoka
Wyszukiwanie metod modelowania sylwetki na Tiktoku, gdzie na krótkich filmach można zobaczyć efekt przed i po zabiegu albo sam jego przebieg, sprawia, że procedury z wykorzystaniem urządzeń „opatrzyły się”. Widoczna jest więc coraz większa akceptacja wykonywania tych zabiegów wśród obecnych trzydziestoparolatków. A to zachęca tę grupę konsumentów do zgłaszania się do klinik estetycznych. Jak stwierdza ekspertka „Aesthetics Journal”, również osoby z końcówki generacji X, czyli czterdziestokilkulatkowie, są aktywnymi konsumentami zabiegów modelujących sylwetkę.
Jak wynika z przytoczonych wyżej danych z rynku brytyjskiego, kliniki oferujące zabiegi modelowania sylwetki powinny poważnie rozważyć promowanie swoich usług na Tiktoku, bo właśnie tam pacjenci chcący skorzystać z tych zabiegów poszukują o nich informacji.
Pokolenie Z – dlaczego tak często korzysta z zabiegów medycyny estetycznej
Nastolatki i osoby tuż po dwudziestce, czyli tzw. pokolenie Z, coraz chętniej przekraczają progi klinik medycyny estetycznej. Jakich zabiegów najczęściej szukają i czym się kierują, wybierając gabinet?
Ashwaganda to jeden z najważniejszych wyciągów roślinnych w medycynie ajurwedyjskiej. Teraz znalazł zastosowanie także w nowoczesnej kosmetologii, która wykorzystuje to, że ten składnik aktywny jest …
Większość osób niezadowolonych z wyglądu profilu twarzy skarży się na kształt swojego nosa, policzków lub podbródka. Na szczęście nowoczesna medycyna estetyczna ma do zaoferowania wiele …