fbpx

Jak robić podcast dla branży beauty?

Autor Przemek
podcast

Lekarze, kosmetolodzy, menedżerowie klinik – do tej pory Magdalena Wójcik „przesłuchała” dziesiątki osób, reprezentujących branżę beauty, dzięki czemu możemy poznać ich z zupełnie innej strony. Podcast „Estetyczne rozmowy” ma już ponad 100 odcinków, a jego prowadząca tysiące pomysłów na kolejne. Jak to się udaje?

Magda Wojcik

Magdalena Wójcik o podcaście dla branży beauty

Prowadząca podcast „Estetyczne Rozmowy”

Prowadzisz podcast „Estetyczne rozmowy” już ponad rok. Czy to był kolejny krok Twojej misji w branży beauty? Skąd taki pomysł?

Przede wszystkim wygrała moja natura i ciekawość. Uwielbiam rozmawiać z ludźmi, obserwować ich i słuchać. Uważam, że najlepsza droga do samorozwoju to świadome słuchanie tego, co inni mają do powiedzenia. Bardzo długo pracuję już w branży beauty, znam mnóstwo ekspertów, którzy często wypowiadali się dla różnych magazynów. Tego typu wywiady są zawsze bardzo merytoryczne, wyważone i przede wszystkim służyły głównie edukacji. Pomyślałam, że stworzenie formatu mówionego, czyli podcastu, pokaże lekarzy czy kosmetologów z innej strony, by wydobyć pewne emocje. Tu dokładnie słyszymy czyjś głos, sposób mówienia, co jest bardzo ludzkie. Dodatkowo wiedziałam, że znam zaproszone osoby na tyle, że uda mi się wyciągnąć jakieś ciekawostki, niekoniecznie dotyczące tylko ich pracy. 

No właśnie, to przecież nie tylko wybitni eksperci, lecz także ludzie, którzy mają rodziny, pasje, a na swoje osiągnięcia pracowali bardzo długo…

W social mediach wszystko jest pięknie pokazane, nie brakuje blichtru, ale ja towarzyszę wielu osobom od lat i wiem, ile w tym ciężkiej pracy. Dlatego brakowało mi tego, żeby ci ludzie opowiadali, jak wyglądała ich rzeczywista droga do miejsca, w którym są dzisiaj. Dlatego w „Estetycznych rozmowach” moi bohaterowie mają opowiadać o tym, w jaki sposób udało im się stworzyć renomowaną markę osobistą: ile tam jest pracy, ile szczęścia, a ile talentu i poświęcenia. 

Właśnie odnoszę wrażenie, że ostatnio wszystkim się wydaje, że łatwo jest pracować w branży związanej z medycyną estetyczną. 

Dokładnie tak jest, bo ten biznes jest tak pięknie opakowany. Wielu się wydaje, że to samo się realizuje i od razu zarabia pieniądze. A to nie jest tak, że lekarz wchodzi sobie do gabinetu, bierze piękną strzykawkę lub przykłada do twarzy pacjenta superlaser i już wszystko się kręci. To jest jedna z najtrudniejszych branż, o czym trzeba głośno mówić. Trzeba pamiętać, że głównym klientem tej branży są kobiety, a każdy psycholog biznesu wie, że żadne panujące na rynku reguły ich nie dotyczą. Druga sprawa to praca z emocjami, gdzie tak naprawdę nikt do tego lekarzy ani kosmetologów nie przygotowuje. Trzeci element to z kolei ogromna konkurencja i tempo wzrostu, bo mamy już ponad 120 tys. zarejestrowanych placówek i szacowane wzrosty 14 proc. do 2030 roku. To świadczy o ogromnej dynamice zmiany rynku – wcześniej tak rozwijała się głównie branża IT. Lekarzy na studiach nikt nie uczy komunikacji z personelem, marketingu, czyli prowadzenia biznesu. „Estetyczne rozmowy” musiały powstać, by pokazać codzienność w branży beauty. 

Która z rozmów najbardziej Cię zaskoczyła?

Z pewnością w pamięć zapadła mi rozmowa z dr. Markiem Szczytem, który jest w Polsce na absolutnym topie. Byłam wręcz oczarowana klasą tego mężczyzny, lekarza. I nie mam na myśli tego, co zbudował, ale wartości, które sobą reprezentuje. Rozmawiało się nam tak dobrze, że podzieliliśmy jeden odcinek na dwie części, bo finalnie wyszedł bardzo długi. Całe życie doktora to długa i mądra historia, której powinien posłuchać zarówno początkujący specjalista z branży, jak i doświadczony lekarz, posiadający klinikę lub taki, który wątpi, czy w ogóle mu się jeszcze uda odnieść sukces. Wynika z niej, że naprawdę nie warto rozpychać się łokciami, lecz mądrze dobrać ludzi wokół siebie i trzeba jakoś zachować cierpliwość, przetrwać trudne momenty. Miło wspominam też rozmowę z Beatą Dethloff, która sporo opowiada o trudnościach w prywatnym życiu i daje mnóstwo wskazówek dla każdej kobiety. „Estetyczne rozmowy” zawsze też zawierają nowinki, spostrzeżenia na temat trendów w medycynie i kosmetologii. Odpytuję swoich gości, co im się podoba, co jest teraz na topie, i zaskakuje mnie ich bardzo indywidualne podejście.

Dominuje stwierdzenie, że wszędzie wszystko się zrobi tak samo i że to żadna filozofia wstrzyknąć preparat. 

Właśnie w moim programie występują osoby, które niczego nie robią schematycznie. Chociaż jeżdżą na te same kongresy i poznają nowe technologie, mają swoje własne wypracowane style pracy i stosują różnorodne techniki. Bardzo cenię tę różnorodność w swoich gościach. Inna łatka została przypięta influencerom, są z kolei wrzucani do worka z tymi, którzy reklamują różne produkty. A w „Estetycznych rozmowach” gościłam m.in. Magdalenę Kaczanowicz, znaną jako Racja Pielęgnacja. Opowiedziała mi o tym, jak po kolei budowała swoją markę w branży urodowej, gdzie przecież jest tak duża konkurencja. Podobnie jak makijażystka Ewelina Krasoń, która została ambasadorką światowej marki beauty, a kiedyś kręciła jedną rolkę dziennie i nie sądziła, że to aż tak fantastycznie się skończy. Cieszę się, że w moim programie występują osoby, którym się udało i mogą inspirować innych.

Czym w przyszłości zaskoczą „Estetyczne rozmowy”?

Szczerze, to za każdym razem sama jestem ciekawa, bo nie mam scenariusza. Nigdy nie chciałam, aby „Estetyczne rozmowy” były kontrowersyjne, dlatego moi goście dobrze się u mnie czują i nie obawiają się tego, co pójdzie na antenie. Nadal będę zapraszać przedstawicieli różnych branż beauty, m.in. dietetyki. Za każdym razem, jak mam okazję, poruszam temat „zgranych duetów”, czyli np. współpracy lekarzy z kosmetologami, bo to jest bardzo istotne. Oprócz tego pojawią się też aktorki, influencerki – kobiety, dla których doba jest za krótka, ale mimo to idą do przodu, dbają o samorozwój i osiągają cele. 

Podcast Akademii Estetik „Estetyczne Rozmowy”, prowadzony przez Magdalenę  Wójcik jest dostępny m.in. na Spotify, YouTube oraz Apple Podcasts. 

Posłuchaj: https://tiny.pl/dp8zj

Niniejszy przekaz ma charakter niepromocyjny, nie zawiera elementów wartościujących, wykraczających poza obiektywną informację i ma wyłącznie na celu podniesienie świadomości społecznej i poczucia odpowiedzialności na temat zabiegów medycyny estetycznej.

POLECANE ARTYKUŁY

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Polityka prywatności Akceptuję Polityka Prywatności

Polityka Prywatności
Serwis internetowy www.estetyczny-portal.pl przeznaczony jest dla profesjonalistów, osób posiadających wykształcenie w zakresie medycyny estetycznej oraz dla przedsiębiorców zainteresowanych produktami medycyny estetycznej w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Przechodząc do serwisu www.estetyczny-portal.pl oświadczam, że Jestem świadoma/świadomy, że treści na stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów, oraz jestem osobą posiadającą wykształcenie w dziedzinie medycyny estetycznej tj.: lekarzem, pielęgniarką, położną, kosmetologiem, farmaceutą, felczerem, ratownikiem medycznym, lub jestem przedsiębiorcą zainteresowanym medycyną estetyczną w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.